Tipy a rady

Fit do plavek? Klidně i z pohodlí domova

Nejvyšší čas zahájit přípravu na plavkovou sezónu! Vytvořte si tělocvičnu v pohodlí domova. Vyhnete se tak nepříjemným pohledem a nemusíte opustit ani svou komfortní zónu.

Kila během zimy přibyly a sexy plavky z minulého léta se na bocích nepříjemně zařezávají. Nezoufejte. Nejste v tom sama. Jarní měsíce jsou ideálním obdobím pro zahájení cvičení.

Na trhu je množství produktů, které jsou i cenově dostupné. Širokou nabídku najdete už i na internetu. ,, Z roku na rok se zvyšuje prodej sportovních pomůcek, které jsou určeny pro domácí využití. Největší zájem ze strany zákazníků je zejména o posilovací stroje a drobné fitness příslušenství,“ prozrazuje ředitel Hej.sk Vladimír Sušil.

Zapracovat na formě se dá i doma. Cvičit můžete s vlastní váhou nebo si pořiďte potřebné příslušenství.

Prvním krokem je správné oblečení, ve kterém se budete cítit pohodlně a obuv, která vám zaručí bezpečnost a správnou polohu nohou. Teprve potom přichází na řadu ostatní příslušenství:

Prvním krokem je správné oblečení, ve kterém se budete cítit pohodlně a obuv, která vám zaručí bezpečnost a správnou polohu nohou. Teprve potom přichází na řadu ostatní příslušenství:

Základem je podložka – krůpěje potu stékající na koberec nejsou zrovna žádoucím efektem. Pokud se chcete vyhnout tejpování bezprostředně po cvičení, investujte do podložky. Vyberte si takovou, která neklouže, drží svůj tvar a je voděodolná.

Investujte do kardio přístroje – Spalování tuků a nastartování práce většiny svalových skupin dosáhnete aerobními cvičeními. Kardio přístroj by měl být jedinou větší investicí v případě, pokud se rozhodnete pro vlastní tělocvičnu. Běžecký pás, stacionární kolo či eliptický trenažér. Výběr je na vás a na vaší peněžence. Pravdou však je, že někdy se vyplatí investovat do kvalitnějšího přístroje, který zaručí požadovaný efekt. ,, Zákazníci Hej.sk mají nejčastěji zájem o běžecké pásy, „říká Sušil. Kardio přístroj procvičí svaly celého těla a pozitivně ovlivňuje i na kardiovaskulární systém, tedy činnost kardiovaskulárního systému. Pokud se vám zdá taková investice na úvod příliš riskantní, vystačit si můžete i se švihadlem. Nezapomeňte však, že kardio cvičení musí být intenzivní a mělo by tvořit větší část vašeho tréninku.

Nezapomínejte na posilování – Do povinné výbavy si pořiďte i činky, kterými posílíte své svaly a zapracovat na rozvoji své síly a dynamiky. V nabídce dnes naleznete činky s různou hmotností a různým tvarem. Promyslete si, na jaké cvičení je budete nejčastěji využívat a podle toho přizpůsobte svůj výběr. Osvědčeným nástrojem posilování svalstva je i posilovací guma, která je vhodná i na aerobik, pilates a různé fitness cvičení. Koupíte ji za pár eur, ale efekt je několikanásobný, protože si jí dokonale procvičíte sedací, zádové i břišní svalstvo.

Sledujte svůj výkon – Pokud již získáte dostatek odhodlání a sport se stane běžnou součástí vašich dní, mějte pod kontrolou. Správný sporttester zmapuje všechny potřebné údaje o vaší fyzické aktivitě – množství spálených kalorií, rychlost, či puls srdce. Takto budete vždy vědět, zda ze sebe vydáváte maximum a každým dnem si můžete posouvat vlastní hranice.

Využít můžete i vlastní váhu, která vám poslouží jako největší zátěž, se kterou se musíte poprat. Mějte však na paměti, že cvičit musíte začít pozvolna, abyste tělu nezpůsobily šok. Nezapomeňte také, že žádaný efekt docílíte jedině tehdy, pokud kromě pohybu zaměříte pozornost i na správné stravování. Jen kombinace stravy a pohybu zaručí, že budete mít postavu, po jaké dávno toužíte.