Lifestyle

Milénium? Nejde vám to slovo do úst? Tak neflejmujte a v pěti krocích jejich svět zkuste pochopit

Setkáváte se v domácnosti často s člověkem se sluchátky a zrakem upřeným do smartphonu? Uslyšíte občas podivné slova jako komenty, insta, flejm, deep shit nebo obvi? Zklameme vás. Vaše dítě se ve volném čase neučí esperanto. Je to prostě Milenium. Když už znáte diagnózu, přidejte se k nám na cestě k jejich porozumění.

Podle průzkumu pro značku čokoládových tyčinek je miléniová populace momentálně ve věku mezi 15 a 35 lety a ve společnosti mají významné zastoupení. Uvádí se, že tvoří až čtvrtinu české populace. Obvykle se osamostatní od rodičů, když mají 25 let.

Ti mladší si chtějí hlavně užívat, bavit se a poznávat. A právě ty zatím nejméně chápeme.

První krok – Heslo na wifi a nebe nad hlavou. To je snad obvi

Těšili jste se celý týden na rodinnou večeři a když k ní konečně došlo, tak má polovina osazenstva zrak upnutý na displej a jedinou otázku, kterou jste dostali, bylo: „Mají tu wifi?“. Nezlobte se na nich. Hlavním rysem mileniálskych dětí je fakt, že vyrůstali v ruce s internetem. Snadnější rozumí technologiím než my, žijí s neustálým přívalem informací a jsou více samostatní. I přesto milují společnost a rádi si užívají venku s přáteli, ale vždy jsou přitom jednou nohou v online světě.

Druhý krok – Komentuj, flejmuj, a hlavně si dej bacha na deep shit

Smiřte se s tím, že 6 až 8 hodin svého milénia neuvidíte. Tolik času totiž podle průzkumu tráví na internetu. Co na těch internetu vlastně dělají? S největší pravděpodobností si dopisují s několika přáteli na Facebooku (kde jich má každý v průměru až 200), sdílí oblíbené písničky, sleduje zajímavé stránky, digitální celebrity. Občas prokliknou na další populární síť Instagram, která slouží hlavně ke sdílení fotek. Už víte, proč fotí tolik šelfu.

V souvislosti s tím se můžeme setkat se slovem „hešteg“ (angl. Hashtag), které označuje tento symbol #. Hashtag uvádí při fotkách a za ním se píší klíčová slova, která s fotkou souvisejí.

Třetí krok – Cestování je jediná věc na světě, která tě udělá skutečně bohatším. LOL

Oblíbený a nejzásadnější citát generace Y. Neprošel ani měsíc, co si vybalili kufry a už zase vymýšlejí, kam by vyrazili. Milenio nemá zavřené hranice, nikdy to nepocítil a historky o výjezdních doložkách jsou pro něj sci-fi. Levné letenky dokáže sehnat do pár kliků a stejně i ubytování. Nejčastěji skloňovaný pojem je hostel či Airbnb, což je webová služba, která zprostředkovává ubytování po celém světě u někoho doma. Jazyk už také přestává být bariérou, hranice se smazávají a není se čemu divit, že ve volném čase mladí nejraději cestují a nejlépe několikrát ročně. Vše je o zážitcích.

Čtvrtý krok – Svou práci musíš milovat. Like a boss

Chápeme, že jste chtěli mít ze své ratolesti právníka či lékaře a nyní jste mírně znepokojeni, když vám před nosem mívá nabídkou brigády ve fastfoodu.

Mileniálové to mají se zaměstnáním následovně: Za prioritu považují balanc mezi zaměstnáním a osobním životem a v práci se chtějí cítit svobodně. Proto není překvapením, že generace Y jen nerada obětuje svůj volný čas a víkendy práci.

Dnešní mladí střídají zaměstnání jako na běžícím pásu, ale přitom si dají skutečně záležet na výběru pozice a nekymácejí jen tak na cokoli. Při práci totiž potřebují cítit spokojenost a dávat do ní zároveň „celé srdíčko“.

Pokud to tak delší dobu není, vydávají se na lov ideálního zaměstnání znovu. Největší motivací je pro ně výše mzdy a hned za tím následuje zajímavost práce a seberealizace v zaměstnání.

Pátý krok – #pridajsaknam, Prank a Haul ve světě Youtube

YouTuber, blogeři, instagrameri jsou fenoménem doby. Jde o celebrity, které jsou v očích mladých milénistů TOP STARS.

Nesmějte se tomu, každá generace měla své. Hudební idoly, herců, sportovců, později hvězdičky z reality show a nyní i digitálně celebrity. Mějte trpělivost, zkuste to s nimi. I oni dospívají se svým publikem a nikdy nevíte, možná najdete na Youtube inspiraci i vy. Například jak očistit mango, nakrájet cibuli nadrobno nebo si znovu podíváte druhé pouze nejvíce hudební video na Slovensku Unikát od Marie Čírové.

Díky milénialskému projektu #pridajsaknam, kde účinkují přední YouTuber slovenské a české scény, můžete konečně pochopit vašich teenagery. Viz video s tímto hashtagy na YouTube kanále kovy, které český Forbes zařadil mezi nejúspěšnější 30 lidí pod 30 let. Nebo sledujte Slovenské mistryně stylu Lucypug, kterou má statisíce fanoušků či profesionálního hráče video her HouseBoxa.

Přidat komentář

Klikni a přidej komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *